Ekonomi

Southwest Airlines kârlılığı artırmak için strateji sunuyor

Southwest Airlines bugün pandemi öncesi seviyelere ulaşmayı hedefleyen kapsamlı bir strateji sunacak. Dallas merkezli, maliyet etkin operasyonlarıyla tanınan havayolu şirketi, yönetim değişikliği talep eden aktivist yatırımcı Elliott Investment Management’ın artan baskısına yanıt veriyor.

Taşıyıcı, Boeing’den uçak teslimatlarındaki gecikmeler, iç hat pazarında arz fazlası ve pandemi sonrası değişen seyahat alışkanlıkları gibi bir dizi sorunla karşı karşıya kaldı ve bu durum kazançlarını olumsuz etkiledi. Bunun sonucunda, Southwest’in yolcu sayıları pandemi öncesi rakamların altında kaldı ve hisse senedi son üç yılda yaklaşık %40 değer kaybetti.

Ayrıca şirket, artan seyahat talebine rağmen son 20 ayda finansal görünümünü birkaç kez aşağı yönlü revize etti. Analistler 2024 yılında kârda önemli bir düşüş bekliyor ve bir önceki yıla göre %83’lük bir azalma öngörüyor.

Dallas’ta bugün gerçekleşecek olan ve 2022’den bu yana ilk kez halka açık olarak düzenlenen yatırımcı toplantısında, paydaşlar uzun vadeli kârlılığı geri kazanmak için güvenilir bir plan ve zaman çizelgesi bekliyor.

Elliott Investment Management, mevcut CEO Bob Jordan ve yönetim kurulunu eleştirerek havayolunun kötü performansını onların liderliğine bağlıyor. Yatırım firması, şirket yönetiminde değişiklik başlatmak için gelecek haftadan itibaren özel bir hissedar toplantısı düzenlemeyi hedefliyor.

Bu zorluklara rağmen Southwest, Jordan’ın havayolunun iş operasyonlarında önemli bir dönüşüm gerçekleştirme ve finansal sonuçları iyileştirme kapasitesine olan güvenini ifade etti.

Önerilen strateji, premium müşterileri çekmek için koltuk seçimi ve ekstra bacak mesafeli koltukların İlave edilmesinin yanı sıra gece uçuşlarının başlatılmasını içeriyor.

Ancak, bu değişikliklerden beklenen gelir artışına ilişkin detaylar hala beklemede ve ekstra bacak mesafeli koltukların İlave edilmesi için zaman çizelgesi Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) onayına bağlı.

Southwest ayrıca, pandemi sonrası iş seyahati modellerindeki değişikliklere uyum sağlamak için ağını yeniden değerlendiriyor. Bu değerlendirme sonucunda Atlanta’ya yapılan uçuşlarda azaltmaya gidildi ve Çarşamba günü yüzlerce çalışanın yeri değiştirildi. Analistler, bilet fiyatlarını baskılayan aşırı koltuk arzını dengelemek için daha fazla uçuş azaltılması gerektiğini öne sürüyor.

Havayolunun Boeing’e olan bağımlılığı sorunlarını daha da artırdı ve bu yıl sadece 20 uçak teslim edilmesi bekleniyor ki bu rakam orijinal projeksiyonun çok altında. Bu durum, fazla personel istihdamına ve daha az yakıt verimli eski uçakların emekliye ayrılmasının ertelenmesine yol açarak operasyonel maliyetleri artırdı.

Ayrıca, Boeing’in MAX 7 uçakları için FAA sertifikasyon gecikmeleri, Southwest’i bazı pazarları için ideal olmayan daha büyük MAX 8 uçaklarını kullanmaya zorladı.

Bu faktörlerin birleşimi, personel seviyelerinde artışa neden oldu. Raymond James analistleri, uçak başına tam zamanlı çalışan sayısının 2018’de 78 iken geçen yıl 92’ye yükseldiğini belirtti.

Southwest şimdi, havacılık sektöründe karşı karşıya olduğu zorlu koşulları aşmak için yeni stratejisini etkili bir şekilde uygulama göreviyle karşı karşıya.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu